Melding of klacht openbare ruimte

Ziet u een stoeptegel los liggen, is er een boom omgewaaid, staat er een omleidingsbord scheef of ziet u andere zaken in de openbare ruimte? Maak er een foto van en geef eenvoudig de melding door via Fixi. U wordt vervolgens op de hoogte gehouden van de afhandeling van uw melding. De app kunt u ook gebruiken voor het melden van bijvoorbeeld zwerfafval of een niet werkende ondergrondse container. 

Mocht u een melding willen maken over een afvalpas of (kapotte) container aan huis dan kunt u dit gemakkelijk zelf doen. 

Let op! Heeft u een melding of klacht over de windparken? Kijk dan op deze pagina.

Fixi app

Ook kunt u een melding doen met de gratis Fixi app. Via de app kunt u de status van uw melding in de gaten houden en kunt u reageren op uw melding, ook nadat deze is afgehandeld door de gemeente. U kunt de Fixi app downloaden in de Appstore en Google Playstore. Of door te scannen van onderstaande QR code:

            
QR code Android              QR Code iOS

Meldingen op de kaart

U kunt zien op de kaart of er al een melding aanwezig is in de buurt van uw constatering en wat de status of afhandeling is van de melding. Een afgehandelde melding blijft nog twee weken zichtbaar op de website, waarna deze van de kaart verwijderd wordt.

Bij spoed belt u ons altijd via 14 0321.  Buiten kantoortijden kan het zijn dat u de voicemail van de piketmedewerker moet inspreken. Wij luisteren deze berichten altijd af. Spoedmeldingen zijn:

  • verstopte straatkolk, water op straat;
  • storing aan een pompgemaaltje (een brandend lampje op de kast);
  • rioolverstoppingen van het hoofdriool (Bij klachten door rioolverstoppingen in uw woning of op uw terrein, moet u zelf actie ondernemen of contact leggen met een loodgieter);
  • verzakkingen van de weg als gevolg van rioollekkage;
  • stank in uw woning;
  • verstopte duiker;
  • gladheid;
  • gevaarlijke situaties op de weg, gat in het wegdek.